Bakan Uraloğlu, Erzincan’da Sünebeli Tüneli Aydınlatma Töreni’nde konuştu. İfade
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, ülkenin ulaşım ve bağlantı altyapısına son 21 yılda 194 milyar dolar harcadıklarını belirtti.
Bakan Uraloğlu, Erzincan’ın Refahiye ilçesinde düzenlenen Sünebeli Tüneli Aydınlatma Töreni’nde yaptığı konuşmada, birbirinden güzel bağlarıyla cennetten bir köşe olan, hatta türkülere konu olan Erzincan’da bulunmaktan mutluluk duyduğunu söyledi.
Devlet adamı yetiştiren Erzincan’ı ileriye taşıyacak projeleri birlikte hayata geçireceklerini belirten Uraloğlu, eski Başbakan ve Meclis başkanlarından merhum Yıldırım Akbulut ile tarihe son Başbakan olarak geçen Binali Yıldırım’ın da bir araya geleceğini söyledi. Türkiye’nin ve Cumhuriyet tarihinin en uzun süre Ulaştırma Bakanı olarak görev yapan Erdoğan, aynı zamanda şehirde büyüdü. Kendisinin de siyasetçilerden biri olduğunu ve çeşitli görevlerde kendisiyle yakın işbirliği içinde çalıştığını belirtti.
Millete hizmet etmenin bir bayrak yarışı olduğunu ve Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde bu bayrağı her zaman yükseklerde taşıdıklarını anlatan Uraloğlu, “Durmak yok diyoruz, yolumuza devam ediyoruz. 100. yıla girdiğimiz bu özel haftada.” Cumhuriyetimizin kuruluşunun yıldönümünde Sünebeli Tüneli’ndeki kazı ve destekleme çalışmalarını kutluyoruz. “Tamamlayacağımız ve diğer taraftan ilk ışığını göreceğimiz önemli bir etabı daha geride bırakmanın mutluluğunu yaşıyoruz.”
Marmaray, Avrasya Tüneli, İstanbul Havalimanı, Yavuz Sultan Selim, Osmangazi, 1915 Çanakkale köprüleri, İzmir-İstanbul, Ankara-Niğde ve Kuzey Marmara Otoyolları gibi dev projeleri birbiri ardına hayata geçirdiklerini hatırlatan Uraloğlu, “Son dönemde ise Ülkemizin ulaşım ve haberleşme altyapısına 21 yılda 194 milyar dolar yatırım yapıldı. “Dolar harcadık.” ifadesini kullandı.
Bakan Uraloğlu, ülke genelinde olduğu gibi Erzincan’da da ulaşım ve altyapı alanında önemli projeleri hayata geçirdiklerini belirterek, son dönemde şehrin ulaşım ve iletişim yatırımlarına yaklaşık 30 milyar 200 milyon liralık yatırım yaptıklarını belirtti. 21 yıl.
“Erzincan’ı bölünmüş yollarla Erzurum, Gümüşhane ve Sivas’a bağladık”
Şehirdeki bölünmüş yol uzunluğunu 14 kilometreden 355 kilometreye çıkardıklarını belirten Uraloğlu, “Bitümlü sıcak kaplama yolunun uzunluğunu 8 kilometreden 275 kilometreye çıkardık. Erzincan’ı Erzurum, Gümüşhane ve Sivas’a bağladık. Bölünmüş yollarla. Türkiye’yi doğudan batıya bağlayan Kuzey TETEK yolunun merkezi Erzincan’dır.” Mevt yolu denilen geçilmez Sansa’yı viyadüklerle geçtik. Yakın zamanda ışık görme törenini gerçekleştireceğimiz Sünebeli Tüneli dahil Refahiye-Kuruçay-İliç Yolu gibi diğer 6 otoyol projemiz de devam ediyor.” dedi.
Uraloğlu, Sünebeli Tüneli’nin inşa edildiği Refahiye-İliç Devlet Yolu’nun, Karadeniz kıyı şeridinden başlayarak Erzincan üzerinden Güneydoğu ve Doğu Akdeniz’e erişim sağlayan kuzey-güney aksında önemli bir geçiş noktası oluşturduğunu belirtti. ve şöyle devam etti:
“Erzincan için büyük önem taşıyan 78 kilometrelik yolu bölünmüş yol haline getirdik. Şu ana kadar toplam 56 kilometrelik çalışmayı tamamladık. Gümüşakar-Gümüşakar arasındaki 8 kilometrelik bölünmüş yol kesimini de hizmete açtık. Yolumuzun 26 kilometrelik kısmını oluşturan Kuruçay’da 6,8 kilometre uzunluğunda 2 tünel trafiğe açılıyor. “Bulunduğu 18 kilometrelik kısımda çalışmalarımız devam ediyor. Güzergâhımızın Sünebeli Geçidi’nde çift tüp olarak tasarladığımız 5.220 metre uzunluğundaki Sünebeli Tüneli’ni hayata geçiriyoruz.”
Bakan Uraloğlu, kazı çalışmalarının tamamlanmasının ardından ilk ışığın görüleceği Sünebeli Tüneli’nin 1617 metre kotundan başlayıp 1440 metre kotunda mevcut devlet yoluna bağlandığını anlatarak, “Ayrıca 1580 metrelik çift tüplü Gümüşakar Tüneli ve Gümüşakar-Kuruçay orta kesimindeki 72 metrelik Garipçay Köprüsü. Garipçay Köprüsü’nü trafiğe açtık. Gümüşakar Tüneli giriş-çıkış portalı imalatlarımızı da tamamladık. Yol ve tünel çalışmalarımız sayesinde güzergahın ulaşım standardını önemli ölçüde artırıyor, heyelan ve taş düşmelerinin önüne geçiyor, can ve mal güvenliğini arttırıyoruz. Gümüşakar-Kuruçay kesiminde yaptığımız çalışmalarla mevcut 3 kilometrelik yol kısaltılacak ve yolculuk süresi 35 dakikadan 15 dakikaya düşecek. Projemizle ülkemizin kuzeyi ile güneyi arasındaki karayolu ulaşım standardını yükseltiyoruz. Karadeniz limanlarından iç bölgelere, değerli sanayi merkezlerinden yaşam alanlarına mal ve yüklerin daha kısa sürede aktarılmasını sağlayarak bölgenin ticaret hacmini artırıyoruz. . “Dağ sporları, su sporları ve klasik mimarisiyle öne çıkan bölgemizin turizmine de değerli bir katkı sağlayacağız.”
Sivas-Erzincan hızlı tren hattı çalışmaları devam ediyor
Erzincan’ın demiryolu altyapısının tamamını yenilediklerini belirten Uraloğlu, Erzincan Organize Sanayi Bölgesi’nin yeni demiryolu bağlantısını da yaptıklarını belirtti.
Sivas-Erzincan hızlı tren hattı yapım çalışmalarının devam ettiğine işaret eden Uraloğlu, şöyle konuştu:
“242 kilometre uzunluğunda, saatte 200 kilometre hıza uygun, elektrikli, sinyalli ve çift limitli hızlı demiryolu projesinin inşaatına iki etap halinde devam ediyoruz. İlk etabımız ise Sivas-Sivas arası 50 kilometrelik altyapı çalışmamız. Zara devam ediyor, 192 kilometrelik Zara-İmranlı-Kemah-Kemah demiryolu projesi devam ediyor.Erzincan kesiminin proje çalışmalarını tamamladık.Yatırımımız, üretimimiz, istihdamımız doğrultusunda yürüttüğümüz ulaşım ve iletişim projelerinin de devam ettiğini görüyoruz. Ülkemizi uluslararası arenada daha rekabetçi kılacak ihracat odaklı büyüme stratejisi geleceğe dair umutlarımızı güçlendiriyor. Cumhuriyetimizin 100. yılında Türkiye, yüzyılı aşmış durumda. “Yükselecek büyük ve güçlü Türkiye’yi inşa edeceğiz.”
Konuşmaların ardından Bakan Uraloğlu, eski Başbakan Binali Yıldırım, Vali Hamza Aydoğdu, AK Parti Erzincan Milletvekili Süleyman Karaman, CHP Erzincan Milletvekili Mustafa Sarıgül ve katılımcılarla birlikte tünele girerek incelemelerde bulundu.
Burada Binali Yıldırım kullandığı iş makinesiyle tüneli kazarak tünele ilk ışığın girmesini sağladı.